Podziały, nowe i stare – sumienie i wolność religijna w HHS ad

Niektórzy pacjenci twierdzą, że ich aborcja była smutna i trudna – i słuszna. Czasami największym stresem w dniu aborcji jest potrzeba zrobienia w porę, aby odebrać dzieci po szkole. Aborcja i rodzicielstwo nie wykluczają się wzajemnie; kochające dzieci i kończące się ciąże są kompatybilne z przeżywanym doświadczeniem pacjentów. Podobnie jest z kochającą aborcją i kwestionując ją: dostawcy aborcji mogą wyrazić ogromne poczucie dumy, celu i spełnienia w swojej pracy, a także powiedzieć, że czuli się słabo ugniatani, gdy po raz pierwszy zobaczyli aborcję w drugim trymestrze. że w różnych okolicznościach wiele kobiet będzie kontynuowało ciąże, w szczególności jeśli ubóstwo i obciążenie gospodarcze nie były problemem. Czasami jest moment, w którym, kiedy naciskany, żarliwie prochaci opiekunowie stają się niekomfortowi z aborcją. Dla niektórych jest to kwestia czasu trwania ciąży; dla innych – okoliczności aborcji, takie jak wybór płci.
I odwrotnie, niektórzy opiekunowie, których przekonania religijne prowadzą do silnego sprzeciwu wobec aborcji, oferują pomoc. Niektóre religijne pielęgniarki dają leki i oferują wygodę, współczucie i troskę podczas aborcji, ponieważ uważają te zadania za wspólne cele pielęgniarstwa i religii. Czasami robienie tego wymaga siedzenia z dyskomfortem w czasie rzeczywistym i utrzymywania napięcia między dwiema sprzecznymi pozycjami jednocześnie. 3 Nawet niektórzy opiekunowie, którzy stanowczo sprzeciwiają się aborcji i nie uczestniczą w niej w ogóle, czują się niekomfortowo z wysiłkami, aby uczynić ją nielegalną, biorąc pod uwagę zagrożenia dla zdrowia i życia kobiet, które niesie. Ta pozycja została dobrze wyartykułowana w rozmowie radiowej między chrześcijańskim etykiem Davidem Gushee i byłym prezydentem Francisem Kisslingiem, katolikami na rzecz wyboru. Obawiam się, że chodzi o moją własną stronę – powiedział Gushee – że głównymi działaczami społeczności pro-lub antybubiarskiej są obalenie Roe przeciwko Wade. Wcale nie jestem przekonany, że gdyby tak się rzeczywiście stało, chcieliby widzieć świat po drugiej stronie 4. Są to niuanse i zawiłości, które nie pasują do żadnej z prochur i retoryki.
Ludzie często cenzurują części swoich doświadczeń, które nie są zgodne z ruchami, które wspierają2. W ten sposób zostają usunięte wieloznaczne doświadczenia aborcji na korzyść prostszych wiadomości: aborcja to prawo kobiety lub aborcja zatrzymuje bijące serce , ale nie jedno i drugie. W codziennych doświadczeniach życiowych oba mogą być prawdziwe. Niezachwiane, jednoznaczne zaangażowanie lub sprzeciw wobec prawa do przerywania ciąży wydaje się jednak pilne, ponieważ stawką jest prawo i polityka. Jednak wymagając, abyśmy interpretowali codzienne doświadczenia w dobrze określonych, upolitycznionych granicach, które nie zawsze są wystarczająco przestrzenne dla wieloznaczności życia, cenzorów polaryzacyjnych i być może nawet stępionych świadomości, naszego pełnego zakresu przeżytych doświadczeń. Jednak te doświadczenia są niezbędne, aby stworzyć sumienie w pierwszej kolejności.
Wielu religijnych i świeckich komentatorów zgodziłoby się, że sumienie jest wewnętrzną zdolnością, która pomaga nam odróżnić od zła, aspekt ludzkiej samoświadomości, świadka naszego życia. Psychologowie mówią nam, że rozwijanie i ćwiczenie świadomości wymaga zdolności do autorefleksji i samokontroli
[podobne: anestezjolog zarobki, lpg endermologie, guz brunatny kości ]

Powiązane tematy z artykułem: anestezjolog zarobki guz brunatny kości lpg endermologie