Wyniki kształcenia w próbie elastyczności dyżurnej w medycynie wewnętrznej

Koncern upiera się, że sztywne zasady obowiązkowej służby w programach rezydencji medycznych mogą negatywnie wpływać na szkolenie lekarzy. Metody
W Stanach Zjednoczonych losowo przypisaliśmy 63 programy rezydencji z zakresu medycyny wewnętrznej, które będą podlegać standardowej polityce godzinowej Rady Akredytacyjnej 2011 dla Absolwenta Edukacji Medycznej (ACGME) lub bardziej elastycznym politykom, które nie określały limitów długości zmiany ani obowiązkowego czasu wolnego między zmianami. Miary doświadczenia edukacyjnego obejmowały obserwacje aktywności stażystów (mieszkańców pierwszego roku), ankiety stażystów (zarówno stażystów i mieszkańców), jak i wydziałów oraz stażowe wyniki egzaminacyjne.
Wyniki
Nie było znaczących różnic między grupami w średnich odsetkach czasu spędzanego przez stażystów w bezpośredniej opiece nad pacjentem i w edukacji, ani w postrzeganiu przez praktykantów właściwej równowagi pomiędzy wymaganiami klinicznymi a edukacją (główny wynik w zakresie zadowolenia szkoleniowców z edukacji, współczynnik odpowiedzi, 91 %) lub w ocenach dyrektorów programów i wykładowców, czy nakład pracy był większy od ich zdolności (podstawowy wynik dla zadowolenia nauczycieli z wykształcenia, współczynnik odpowiedzi, 90%). Kolejna ankieta wśród stażystów (wskaźnik odpowiedzi, 49%) ujawnił, że osoby w elastycznych programach częściej zgłaszały niezadowolenie z wielu aspektów szkolenia, w tym z jakości edukacji (iloraz szans, 1,67, przedział ufności 95% [CI], od 1,02 do 2,73) i ogólne samopoczucie (iloraz szans, 2,47, 95% CI, 1,67 do 3,65). W przeciwieństwie do tego, dyrektorzy elastycznych programów rzadziej zgłaszali niezadowolenie z wielu procesów edukacyjnych, w tym czasu na naukę przy łóżku (wskaźnik odpowiedzi, 98%, iloraz szans, 0,13, 95% CI, 0,03 do 0,49). Średnie wyniki (procent poprawnych odpowiedzi) na egzaminach szkoleniowych wynosiły 68,9% w programach elastycznych i 69,4% w programach standardowych; różnica nie osiągnęła marginesu nie wyższego rzędu 2 punkty procentowe (różnica, -0,43, 95% CI, -2,38 do 1,52, P = 0,06 dla nie gorszej jakości).
Wnioski
Nie było znaczącej różnicy w odsetku czasu spędzanego przez stażystów medycznych na bezpośredniej opiece nad pacjentem i edukacji między programami, w których obowiązują standardowe zasady i programy w zakresie godzin pracy oraz programy o bardziej elastycznych zasadach. Stażyści w elastycznych programach byli mniej zadowoleni ze swoich doświadczeń edukacyjnych niż ich rówieśnicy w standardowych programach, ale dyrektorzy programów byli bardziej zadowoleni. (Finansowane przez National Heart, Lung and the Blood Institute i ACGME; iCOMPARE ClinicalTrials.gov number, NCT02274818.)
[podobne: guz brunatny kości, na zdrowie po grecku, propolis manuka ]

Powiązane tematy z artykułem: guz brunatny kości na zdrowie po grecku propolis manuka